wtorek, 10 lutego 2015

Dlaczego warto prowadzić zdrowy tryb życia? Dla zdrowia!

Witaj! Bardzo się cieszę, że tu jesteś. Mam na imię Olga i jestem autorką tego miejsca. Możliwe, że już mnie znasz z bloga Pozytywny Punkt Widzenia. Jeśli nie, zachęcam do lektury, to również moja autorska strona. 

Długo myślałam o założeniu drugiego bloga o tematyce naturalnej, a raczej o racjonalnym spojrzeniu na to, co nas otacza. O uświadamianiu dokonywanych wyborów i ich konsekwencji. Dlaczego? Zacznijmy od początku.


Wszystko zaczęło się jakiś czas temu, kiedy miałam bliski kontakt z pewną chorobą. Po części to ona mi uświadomiła -jesteś tym co jesz- i -jesteś tym co robisz-. Zaczęłam zwracać większą uwagę na to, co mnie otacza i jak to wpływa na mnie i mój organizm. Z ciekawości zaczęłam czytać ulotki i składy produktów, zarówno żywnościowych jak i kosmetyków. Ze zdziwieniem i wielką trudnością wymawiałam nazwy składników i nie wiedząc co znaczą cyferek. Jakiś czas później trafiłam na książkę Julity Bator Zmień chemię na jedzenie. To była moja pierwsza książka, którą kupiłam o tematyce zdrowego odżywiania. Autorka w zaskakująco ciekawy sposób przedstawia świat sklepowych, ogólnodostępnych produktów. Uświadamia ich chemiczne pochodzenie wyjaśniając nazwy i ich znaczenie znaczenie. Omawia także ich wpływ na ludzki organizm, a dokładnie jej własnych dzieci. Proponuje zdrowe alternatywy, które (uwaga!) nie kosztują więcej niż te chemiczne.

Po przeczytaniu tej książki zaczęłam śledzić strony internetowe i blogi o podobnej tematyce, na zakupach zaczęłam zwracać uwagę na skład produktów, które kupuję, weszło mi to w nawyk do dziś. Przeanalizowałam badania naukowe dotyczące wpływu tego co jemy i jak żyjemy na nasze zdrowie. Wyniki są zaskakujące zwłaszcza w przypadku osób chorych na raka. Zaczęłam więcej się ruszać, jeść regularnie 5 posiłków i ciągle dokształcać się w tej dziedzinie. W sumie do tej pory to robię. Przeżyłam szok po całkowitym odstawieniu białego cukru, do dziś pamiętam dzień, w którym pierwszy raz napiłam się kawy bez niego. Dziś w moim domu cukier jest tylko dla gości. Zmieniłam wszystkie kosmetyki na takie bez sztucznych barwników, parabenów, PEG-ów, SLS-ów i innych niepotrzebnych w kosmetykach składników. To też nie było łatwe, najbardziej obawiałam się kosztów, ale z perspektywy czasu widzę, że obawa nie była potrzebna, ponieważ naturalne kosmetyki nie są wcale droższe od zwykłych, drogeryjnych. 

Dziś żałuję, że nie wprowadziłam tych zmian wcześniej, ale jednocześnie cieszę się, że udało mi się i dokonałam właściwego wyboru. Ty też go masz! 


Do tej pory wątki o zdrowym trybie życia przemycałam na drugim blogu. Nie zakładałam go jednak z myślą o takiej tematyce w związku z czym postanowiłam założyć Naturalny Punkt Widzenia. Nie będzie to, jak może się wydawać, EKOstrona poświęcona wyłącznie ekologii, żywności ekologicznej itp. Głównym celem tego miejsca będzie pokazanie Wam, podzielenie się z Wami tym, jak ja prowadzę swój racjonalnie naturalny tryb życia. Nie chcę, by ludzie kojarzyli zdrowy tryb życia z czymś odmiennym czy nieosiągalnym. Chcę by kojarzyli go z normalnym trybem życia, zgodnym z naturą człowieka i nieprzetworzonym.

Udowodnię Wam, że zdrowo nie znaczy wcale drogo, i że nie potrzeba wielkich nakładów aby żyć w zgodzie z samym sobą i swoim zdrowiem. Jeśli zadbamy o nasz organizm odpowiednio, on odpłaci się najlepiej jak potrafi - zdrowiem. 

Niech zdrowie i dobre samopoczucie nie będą dla nas towarem ekskluzywnym! 

Nie chcę jednak żeby myślano o mnie, że jestem radykalnie nastawiona do kwestii związanych z trybem życia - nie jestem! Zdarza mi się napić coli czy zjeść chipsa, ale bardzo rzadko i nie stanowi to podstawy mojej diety. Zdarza mi się także leniuchować na kanapie gdy mam zły dzień i wtedy nici z biegania czy basenu, ale nie robię tego każdego dnia. Gdy braknie mi naturalnego szamponu to nie robię problemu, tylko myję włosy tym co jest, nawet gdy nie jest naturalny. Od jednego razu nic mi się nie stanie :) Nie jestem idealna i chyba nie chciałabym być. Ale jestem ŚWIADOMA i świadomie wybieram. 

Pamiętaj - MASZ JEDNO ŻYCIE- wykorzystaj je i zrób coś dla siebie.

Racjonalnie zdrowy tryb życia to nie ciągła dieta i katorga na siłowni. To eksperymentowanie w kuchni i aktywne, przyjemne spędzanie walonego czasu.


Zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku. Będę przygotowywać dla Was każdego dnia nowy przepis, czy to na kosmetyki czy potrawy, a może ćwiczenia, który będę tam publikować. 

Jak Wam się podoba pomysł bloga? Koniecznie napiszcie co myślicie ;)

Pozdrawiam,
Olga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz